او با بیان اینکه در استاندارد آلایندگی یورو 5 بهینهسازی موتور خودروها به تناسب موتور تغییر میکند، اظهار داشت: طراحی و تولید سرسیلندر M15 که در مالیبل است دارای استاندارد آلایندگی یورو5 است.
مسلم پور استفاده از سیستم VVT را از دیگر موارد مهم در بهبود عملکرد این قطعه عنوان کرد و گفت: سیستم VVT یا زمان بندی عملکرد سوپاپ ها موجب افزایش راندمان حجمی در دورهای بالای موتور میشود که در بسیاری از خودروهای اروپایی استفاده می شود.
او افزود: طراحی سیستم VVT یا زمان بندی عملکرد سوپاپ ها، افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت و به حداقل رساندن میزان آلایندگی هوا را در پی دارد.
مدیرعامل مالیبل سایپا تصریح کرد: طراحی و تجهیزات تولید اولیه با مشارکت شرکت کره ای صورت پذیرفت که با شروع تحریم ها شرکت کرهای همکاری خود را متوقف کرد؛ با این حال این پروژه به کمک متخصصین شرکت مالیبل متوقف نشد و به بهره برداری رسید. همچنین پیش بینی میشود سرسیلندر بهبود یافته M15 برای اغلب خودروهای گروه خودروسازی سایپا از جمله تیبا، ساینا، کوییک، شاهین و ... تولید شود.
او در رابطه با حساسیت های مراحل بهره برداری از این پروژه افزود: شرکت مالیبل هم راستا با تامین قطعات گروه خودروسازی سایپا تلاش داشته است با بالا بردن سطح فنی و بهبود عملکرد قطعات و توسعه محصولات بتواند در ارتقای سطح کیفی قطعات خودروهای گروه سایپا نیز گام مهمی بردارد.